Επικοινωνία
2168080500 Παραγγελίες eshop 80111181920 Γραμμή επικοινωνίας METRO Cash & Carry (σταθερό τηλέφωνο & χρέωση βάσει παρόχου)
Καταστήματα
Οδηγός
Χρήσιμος Οδηγός
METRO Blog

Ιωάννης Παρίκος

Executive Chef

Ιωάννης Παρίκος Executive Chef

article main image

Πως ο κατάλογος μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για την επιχείρηση;

Ένας καλοσχεδιασμένος και έξυπνος κατάλογος δεν πρέπει να είναι μια απλή λίστα των διαθέσιμων πιάτων και ποτών ενός χώρου εστίασης.

Με το κατάλληλο στήσιμο αποτελεί ένα εργαλείο προώθησης, ικανό να επικοινωνήσει τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης και να επιφέρει επιπλέον κερδοφορία.

Πάμε να δούμε όμως τρόπους με τους οποίους μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα τέτοιο έξυπνο εργαλείο.

  • Επιλέγουμε το σωστό υλικό (χαρτί, εξώφυλλο κτλ). Είναι σημαντικό το υλικό που είναι τυπωμένος ο κατάλογος να αντικατοπτρίζει το ύφος και την εικόνα του χώρου και του brand.
  • Χρησιμοποιούμε ευανάγνωστες γραμματοσειρές, ώστε να διευκολύνουμε τον πελάτη να εντοπίσει το πιάτο που τον ενδιαφέρει. Παράλληλα, δεδομένου ότι η γραφή του menu είναι μέρος του design, αναδεικνύουμε την αισθητική του χώρου μας και δημιουργούμε μια συνέχεια στην «εμπειρία» του επισκέπτη.
  • Δεν υπερτονίζουμε τις τιμές των προϊόντων καθώς ο κατάλογός μας θα πρέπει να πρέπει να ενημερώνει για το κόστος, χωρίς όμως να επηρεάζει την τελική επιλογή του πελάτη, π.χ.  είναι διαφορετικό όταν δίπλα σε μια περιγραφή ενός πιάτου έχουμε το 15 από €15,00.
  • Βάζουμε κάποια από τα πιάτα μας μέσα σε πλαίσια και έτσι προσελκύουμε την προσοχή του πελάτη. Συνήθως, προτιμούμε αυτά με μεγάλο περιθώριο κέρδους.
  • Διαχωρίζουμε το μενού σε ενότητες, όπως ορεκτικά, κυρίως, σαλάτες, ωμά, γλυκά, ώστε να διευκολύνουμε τους πελάτες να αποφασίσουν, να παραγγείλουν πιάτα από όλες τις κατηγορίες και να λάβουμε πιο γρήγορα την παραγγελία.
  • Η αναφορά σε τοπικά προϊόντα, όπως καπνιστό Μετσόβου ή φρουταλιά Άνδρου,  τραβούν πολύ πιο εύκολα την προσοχή του πελάτη.
  • Δημιουργούμε μία νοσταλγική αίσθηση στους πελάτες μέσα από περιγραφές, όπως «ζυμωτό» ψωμί, χειροποίητα ντολμαδάκια της γιαγιάς κλπ.
  • Γινόμαστε περιγραφικοί με το προϊόν που πουλάμε και δημιουργούμε «εικόνες» στον πελάτη. Είναι προτιμότερο να αναφέρουμε ότι διαθέτουμε «μαριναρισμένο κοτόπουλο με μέλι , λεμόνι και τραγάνες baby πατάτες με φρέσκο δεντρολίβανο», από το να αναφέρουμε  «κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο». Τα δυο πιάτα μπορεί να είναι τα ίδια, αλλά με μια πιο ιδιαίτερη περιγραφή σίγουρα θα διαφοροποιηθούν μεταξύ τους.
  • Φροντίζουμε να έχουμε συνέπεια στα προϊόντα του καταλόγου και αποφεύγουμε τις ελλείψεις. Έτσι δημιουργούμε μια σχέση εμπιστοσύνης με την τακτική πελατεία μας.
  • Παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό και κινούμαστε ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική.