Ευχαριστημένοι εργαζόμενοι = Επιτυχημένη επιχείρηση – Μέρος Β’
Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας loyal υπάλληλος στοιχίζει στην επιχείρηση λιγότερο από μία νέα πρόσληψη. Έτσι γίνεται κατανοητό ότι μια επιχείρηση θα πρέπει να επενδύει στο να κρατάει τους υπάλληλους ευχαριστημένους ώστε να μειώνει τα λειτουργικά της έξοδα αλλά και να παρέχει υπηρεσίες ποιότητας στους πελάτες της. Με αυτόν τον τρόπο και οι πελάτες γίνονται με τη σειρά τους loyal, μεταφέρουν θετικές κριτικές σε γνωστούς και φίλους και η επιχείρηση παρατηρεί αύξηση κερδών.
Για να επιτύχουμε όμως οι εργαζόμενοι μας να είναι ικανοποιημένοι θα πρέπει:
- Να επενδύσουμε στην εκπαίδευση του προσωπικού. Φροντίζουμε οι εργαζόμενοι να λαμβάνουν νέες γνώσεις, ώστε μελλοντικά να αναρριχηθούν στην ιεραρχία και να αισθανθούν ότι παίρνουν αξία από την εργασία τους.
- Να εκπαιδεύουμε το προσωπικό μας πώς να αντιμετωπίζει διαφορές δύσκολες καταστάσεις ώστε να τους διευκολύνουμε σε περίπτωση που αυτό συμβεί.
- Θέτουμε στόχους στο προσωπικό μας και το επιβραβεύουμε όταν οι στόχοι επιτυγχάνονται. Είναι σίγουρο ότι ο υπάλληλος θα εργαστεί με περισσότερο ζήλο όταν στο τέλος έχει κάποιο αντάλλαγμα.
- Αναγνωρίζουμε τα ιδιαίτερα θετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχει ο υπάλληλος μας [επικοινωνία, ευσυνειδησία, αντίληψη ] τα επισημαίνουμε και του αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικά είναι για την επιχείρηση μας προτρέποντάς τον να τα χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, η ευχέρεια του λόγου βοηθά στην προώθηση των προϊόντων.
- Δημιουργούμε ένα εργασιακό περιβάλλον που σέβεται τον υπάλληλο και του δείχνει ποσό σημαντικός είναι για την επιχείρηση. Ενδεικτικά μπορούμε να του προσφέρουμε κάποιες extra παροχές όπως δωρεάν γεύμα, ξεχωριστό χώρο αποδυτήριων, έκπτωση στα προϊόντα της επιχείρησης.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω μπορούμε να πετύχουμε διπλό κέρδος καθώς ένας ευχαριστημένος υπάλληλος μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω για την επιχείρηση και ταυτόχρονα να μεταδώσει τον ενθουσιασμό του και στους πελάτες οι οποίοι με τη σειρά τους πιθανότατα θα επισκεφθούν ξανά το κατάστημα.